Pändulom

Jag vaknade av att Mozart slickade mig i håret. Jag visste in vad jag skulle göra, så jag flyttade huvudet lite. Nog fan följer kattjäveln med.

Jag lever med dårar.

Min dator är ny. Och fin. Trots detta har jag på något vänster lyckats smutsa ner skärmen. Jag förundras över hur lite jag bryr mig om mina elektronikapparater (min mp3 är vårdslöst borttappad).

Sex tusen kostade den. Väl spenderade pengar, säger jag, som ändå sitter så mycket och ugglar på mest ingenting (en annan har ju 1760mmr).

Jag läser en bok av en man vid namn John Green. Det är en bok ämnad för High School ungar, men jag tänker såhär: Om jag läser Call of Cthulu efter den, så kompenserar det i ren svårighetsgrad. Eller något liknande. Jag gillar denna bok i alla fall. Paper Towns heter den, och han skriver på ett väldigt vågigt och färggrant sätt, lite som en modern målning av någon hipster i New York.



Bild tagen av: Sven-Åke Boström. En julinatt. För 46 år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0